dissabte, 3 de febrer del 2018

Rodatge de l'escena 2 del curt sobre el Bullying.


A la imatge superior tenim la distribució dels actors i actrius a l'aula i les dues càmeres. Els micros es posaran subjectats amb les barres allà a on no siguin vistos, a l'area de les finestres.

A continuació tenim el pla de rodatge:

Gravació 1

Es grava l'escena sencera.
La posició de les càmeres és la indicada aquí sota aproximadament.


Gravació 2

Es grava de II-A fins a II-B (Veure el tros de guió de l'escena 2 a baix).
La posició de la càmera (només la 2) és la indicada aquí sota aproximadament.




Gravació 3

Es grava novament de II-A fins a II-B (Veure el tros de guió de l'escena 2 a baix).
La posició de la càmera (només la 1) és la indicada aquí sota aproximadament.


Gravació 4
Es grava de II-B a II-C (Veure el tros de guió de l'escena 2 a baix).
La posició de la càmera (només la 1) és la indicada aquí sota aproximadament.


Gravació 5


Es grava, sense veu, només les expressions de les cares de diferents actors i actrius, reflectint la seva actitud anímica respecta el que està passant.
Es grava sense so, perquè aquestes imatges s'intercalaran allà a on convinguin segons el que estigui passant a l'escena i no contindran so.
La posició de la càmera serà de pla detall, o de primer pla, just davant de l'actor o actriu que convingui. En principi seria bo que es gravés a com més millor.

Gravació 6

Es grava de II-D fins a II-E (Veure el tros de guió de l'escena 2 a baix).
La posició de la càmera (només la 1) és la indicada aquí sota aproximadament, però en picat; la Knock es veu des de dalt a vista d'ocell.

Gravació 7

Es grava novament de II-D fins a II-E (Veure el tros de guió de l'escena 2 a baix).
La posició de la càmera (només la 2) és la indicada aquí sota aproximadament, però en contrapicat; és a dir el Toni es veu des de baix, com el veuria una formiga.


Gravació 8

Es grava de II-E fins a final d'escena (Veure el tros de guió de l'escena 2 a baix).
La posició de la càmera (només la 2) és la indicada aquí sota aproximadament.


Gravació 9
Es grava novament de II-E fins a final d'escena (Veure el tros de guió de l'escena 2 a baix).
La posició de la càmera (només la 1) és la indicada aquí sota aproximadament.


Gravació 10

Es grava per tercera i última vegada de II-E fins a final d'escena (Veure el tros de guió de l'escena 2 a baix).
La posició de la càmera (només la 1) és la indicada aquí sota aproximadament, però en contrapicat. Perquè la Knock és a terra recollint les coses i veu el professor des de baix com si fos una formiga.






Un cop tinguem totes aquestes gravacions, al muntatge, s'escollirà quines es fan servir a cada moment.
A totes les gravacions a on hi hagi so, les dues barres de micro se situaran allà a on no siguin vistes, i al més a prop possible de la boca dels actors i actrius.

TROS DE GUIÓ DE L'ESCENA 2

ESCENA II

II-A

Una aula d’institut amb els alumnes a dins. El professor encara no ha arribat. Uns quants estan acabant els deures que no han fet de la classe següent (el grup C). Uns altres estan amb el mòvil (el grup D). Un grup estan asseguts xerrant, (el grup B). Un grup estan ballant, amb música que han posat al mòbil (el grup A). La Knock està asseguda sola, davant de la seva taula, dibuixant. Té una bossa damunt la taula. Una noia de les que balla (la MARLA) s’acosta a la taula de la Knock i li buida la bossa girant-la cap per avall. Cauen per terra tot de coses, algunes íntimes que la noia no voldria que es veiessin: unes compresses, un pintallavis, bolis, una caixa de caramels. El grup A i B es posen a riure, cadascú amb el seu estil.

KNOCK
Cony! (crida aixecant-se i intentant empentar la MARLA que ja ha tornat cap a on estan els seus amics del grup A)

II-B

Abans que la Knock tingui temps de recollir les compreses i la resta de pertinences, un altre del grup A, el TONI, les agafa corrent i les llença pels aires una cap a cada direcció de la classe.


II-C

La càmera, aquí enfoca, de tant en tant, la cara de la MARINA, que fa que no amb el cap, però no diu res. Després la cara del LLUC, que és com de pena, i està molt quiet, com si estigues preocupat amb tot el que veu. El mateix amb les cares de la Laura, la Gisela, la LETICIA, la Mayeli, l’Aia)


II-D

La Knock s’ajup a recollir les coses i el PERE l’empenta per darrera quan està ajupida i la nena cau a terra.
Els grups A i B riuen.


II-E

En aquest moment, el Lluc avisa que ve el professor (estava vigilant a la porta), i arriba el professor. Tothom s’asseu al seu lloc i fan silenci menys la Knock que continua recollint les coses de terra.

PROFE
Ja estàs per terra? Sempre que entro et trobo per terra, o arribes tard, o estàs escrivint poemes al jardí, o dus la punyetera gorra dels nassos... Quan espavilaràs noia?

KNOCK
M’han tirat les coses... Ja estic farta!

PROFE
I quan no t’han tirat les coses, t’ha vingut la inspiració i te’n vas a dibuixar núvols... De moment, tens una sanció. Demà et quedes sense pati!

La Knock fa cara d’esgotament i va fent que no amb el cap mentre acaba de recollir les coses i s’asseu.




VALORACIÓ POSTERIOR AL PRIMER DIA 

DE RODATGE



Un cop acabat el rodatge del primer dia, veiem que el procés és més lent del previst, ja que només aconseguim completar les gravacions 1 i 2 de l'escena 2. Tot i això, l'actitud del grup és bona, i fent un muntatge previ de 45 segons del que duem gravat, es veu que les gravacions proposades 2, 3, 6 no són necessàries. Amb la qual cosa, al proper rodatge començarem per la gravació 5. A la gravació 5 inclourem gravacions que poden servir per a l'escena IV. La gravació 7 la farem amb el picat, igual com la 8, però en comptes de fer de II-D a II-E, en aquestes gravacions de 7 i 8, farem una escena silenciosa a on mentre la Knock és a terra, algú del grup A se la mira amb cara de fatxenda des de dalt.

La resta de gravacions 8, 9 i 10, les farem com estaven previstes.
Si dóna temps, farem part de les gravacions de l'escena IV.
.
.
.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada